« فرهنگستان »
این وبلاگ در راستای تحقیق و پژوهش پیرامون فرهنگ این مرزو بوم فعالیت می کند
 
 

 

 بازاریابی  بین المللی فرهنگ

  دانشجویان: حسین عبداللهی – میلاد سرپناه – حسین فردوسی – مرتضی پور برومند- محمد رضا عوض نیا

چکیده :

 فرهنگ اثر نفوذ كننده و تغيير دهنده اي در هر يك از محيط هاي بازار ملي وبین المللی دارد. مديران بازاريابي جهاني بايد تأثير فرهنگ را تشخيص دهند و آماده باشند تا به آن پاسخ ، و يا اينكه با تغيير آن خود را هماهنگ سازند.و محصولات فرهنگی خود را براسای ویژگی های جامعه هدف هماهنگ نماید. مديران بازاريابي بین المللی فرهنگی نقش مهم و حتي رهبري كننده را در تأثير گذاري بر تغييرات فرهنگي در سرتا سر جهان به عهده دارند. اين نقش در محصولات فرهنگی(موسیقی ، فیلم،صنایع دستی و..) آشكارتر است اما شامل تمام صنايع مخصوصاً مصولات صنعتي نيز مي شود. توليدكنندگان صابون و پاك كننده ها، عادت شستشو ، صنايع الكترونيكي ، الگوهاي تفريح و مديران بازاريابي البسه ، مدها را تغيير داده اند. در مورد محصولات صنعتي ، فرهنگ بر خصوصيات كالا و تقاضا اثر مي گذارد اما تأثير آن فرآيند بازاريابي مخصوصاً در مورد شيوه هاي بازرگاني بيشتر است. مديران بازاريابي جهاني يادگرفته اند از افرادي كه عادت و گرايش هاي محلي را از نظر بازاريابي درك مي كنند ، استفاده نمايند. ما در عصري زندگي مي كنيم كه جريان ملي گرايي در دو جهت در حال حركت است. در ميان كشورهاي مختلف تمايل شديد براي ايجاد جامعه جهاني در قالب جهانی شدن  و وابستگي متقابل بين ملت ها از يك طرف و حفظ هویت ملیو فرهنگی جوامع از طرف ديگر وجود دارد؛ اما هدف كلي آنها تقويت احساسات ملي و رشد فرهنگی در جامعه است. روابط بازرگاني بين كشورهاي مختلف ، كه فرهنگ هاي متفاوتي دارند، چالش هاي زيادي را به وجود آورده است. به علاوه ، كشورهاي مختلف به دليل اختلاف در قوانين و اجراي آن با مشكلات متعددي روبرو هستند. هدف هر برنامه ای براي درك فرهنگ كشورهاي مختلف ، آشنايي با شيوه تفكر ، احساس و فعاليت هاي آنهاست تا بتوان در برقراری ارتباطات ومبادلات میان فرهنگی به کار آید. مديران بازاريابي جهاني براي درك فرهنگ كشورهاي ديگر بايد بر«معيار ارجاع به خود» فائق آيند. يكي از شيوه ها براي كسب آگاهي در مورد فرهنگ هاي مختلف ، استفاده از تركيبي از مطالعات موردي و ايفاي نقش است. در اين مقاله ،  می کوشم ضمن تبعین بازاریابی در دو بعد فرهنگی و بین المللی مطالب پیوستگی آن جهت دستیابی به  یک مفهوم واحد بپردازم.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 مهر 1392برچسب:بازاریابی بین المللی فرهنگ , :: 10:38 :: توسط :

عنوان: اهمیت و نقش تبلیغات در بازاریابی فرهنگی

 

تهیه تنظیم: زهره سیاحی فرشته اسدپور- زینب زمانی- زهرا پرموزه- حمیده پورجوادخواه

بازار

كلمه بازار تداعي كننده خياباني شلوغ و مملو از خريداران و فروشندگان است. اما به صورت دقيق تر بازار را به عنوان هر مكاني كه گروهي از خريداران واقعي و بالقوه يك محصول وجود داشته باشند, تعريف ميكنند. اندازه بازار به تعداد كساني كه اظهار نياز مي كنند و ميزان نياز آنها و توانايي خريداران براي انجام معامله بستگي دارد.

بازاریابی

بازاريابي به معناي اداره كردن و گسترش بازارها به منظور تامين نيازهاي خريداران و شناسايي نيازهاي بالقوه است. فعاليت هاي بازاريابي را مي توان به ترتيب توليد محصول، تحقيق بازار،  ايجاد ارتباط، توزيع،  قيمت گذاري و ارائه خدمات دانست.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 29 مهر 1392برچسب:اهمیت و نقش تبلیغات در بازاریابی فرهنگی, :: 13:26 :: توسط :

 ارسالی ازصدف استوار

نقش روابط عمومی در بازاریابی:

درک نقش و قدرت روابط عمومی در پشتیبانی فعالیت های فروش و بازاریابی امری بسیار حیاتی است، نقشی که باعث افزایش «سهم از اذهان» و به طبع آن «سهم از بازار» می شود. در این نوشتار به پنج مقوله از یک «برنامه یکپارچه بازاریابی» اشاره می شود که روابط عمومی می تواند به موفقیت کامل برنامه کمک کند:

 

طراحی یک برنامه روابط عمومی کارا، مۆثرترین راه برای نفوذ و تأثیر واقعی بر مخاطبان و مشتریان می باشد. هیچ ابزار جایگزینی برای افزایش اعتبار شرکت و محصول، بهتر از ابزار روابط عمومی وجود ندارد .ابزاری که می تواند شما را به رهبر کسب و کار تبدیل کرده و وجهه شما را نزد نشریات تجاری، تحلیل گران مالی و صنعتی و سایر صاحب نظران بهبود بخشد. تشابه با بیشتر فعالیت های فروش و بازاریابی، هر چه بیشتر بر فعالیت های روابط عمومی تمرکز کنید نتایج بهتری خواهید گرفت. به طوری که طبق اصل پاره تو 80 درصد مطالب مثبت تقریباً از 20 درصد از تحلیلگران و رسانه های هدف یا سایر مخاطبان اصلی ارایه می شود. برای مثال، روابط عمومی بایستی با پیگیری کلیه اخبار شرکت و صنعت مربوط به موارد مربوط پاسخ مقتضی و مناسب دهد.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 26 مهر 1392برچسب:نقش روابط عمومی در بازاریابی, :: 21:32 :: توسط :

مطلب ارسالی ازقاسم نبویان

دانشجوی رشته ی مدیریت برنامه ریزی فرهنگی

بیش از 17 سال از تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت ماهواره گذشت
ماهواره در مدار قانون
گروه حقوقی - بر اساس قانون مصوب 23/11/73 مجلس بکارگیری و نگهداری تجهیزات دریافت امواج ماهواره ای جرم محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی می شود.اجرای این قانون، یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات حقوقی کشور بوده است.

در حال حاضر ضابطان قضایی در صورت مشاهده این جرم با آن برخورد می‌کنند با وجوداین، برخی نمایندگان در مجلس بر اصلاح وکارآمدتر کردن مقررات این حوزه تاکید دارند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 24 مهر 1392برچسب:شبكه‌هاي ماهواره‌اي, :: 12:12 :: توسط :


     مدیریت بازار یابی فرهنگی

 موضوع تحقیق: بررسی شیب تند کاهش صادرات فرش ایران

نام  استاد:  استاد رضائی پور

نام دانشجویان:حسن روزبان،پریساپورمروت جو،آمنه فرخی،فاطمه چوبتراش،عشرت پروازی

کارشناسی مدیریت امور فرهنگی ترم 4

سال تحصیلی1392

دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 رشت

 
بررسی شیب تند کاهش صادرات فرش ایران

 مسوولان کشور در حالی در تلاش برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی هستند که آمارهای رسمی حکایت از روند نه چندان مطلوب صادرات کالاهای برتر صادراتی ایران دارد. فرش که از کالاهای شاخص صادراتی ایران است، در دو سال گذشته با کاهش صادرات مواجه شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد. در سه ماه منتهی به خرداد ماه امسال صادرات این کالا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد کمتر شده است؛ این در حالی است که در سال 1391 نیز ارزش صادرات فرش دستباف ایرانی در مقایسه با سال پیش از آن 23 درصد کاهش یافت.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 22 مهر 1392برچسب:فرش,کاهش صادرات فرش,بازاریابی فرش ,, :: 1:56 :: توسط :

توسعه اقتصادی
یکی از حقوق شهروندان تامین نیازهای مادی و معیشتی آنان از طریق توسعه اقتصادی است. حکومت باید برای این امر راهکارهای اساسی و بنیادی بیندیشد و با بر پا ساختن اقتصادی شکوهمندو پویا شهروندان را به رفاه و آسایش برساند. حکومت دینی با دو نگاه به مسائل رفاهی و اقتصادی شهروندان خود می نگرد: یکی ناپسند بودن فقر و دوم ارتباط سببی فقر با ایمان.
حضرت فقر را “مرگ بزرگ” (1) “بدتر و دشوارتر از گور” (2) و “مانع بیان حجت” (3) توصیف می کند و خطاب به محمدبن حنفیه می فرماید:
پسرم من از فقر بر تو بیمناکم. از این آفت به خدا پناه ببر زیرا فقر می تواند عامل نقصان ایمانت گردد. (4)
اهمیت فقرزدایی نزد آن بزرگوار به اندازه ای بودکه اصلاح وضع زندگی مردم را یکی از اهداف حکومت و جنگ های خود می شمرد.
... اصلاح وضعیت مردم و شهرها است. (5) ]خدایا تو می دانی که هدف ما از حکومت و جنگ ها[
شهید مطهری در توضیح این سخن می گوید:
“نظهر الاصلاح فی بلادک” خیلی عجیب است ! “نظهر” یعنی آشکار کنیم. اصلاح نمایان و چشمگیر اصلاحی که روشن باشد.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 مهر 1392برچسب: توسعه اقتصادی و فرهنگی, :: 11:1 :: توسط : ع. رضایی پور

هدف این نوشتار بیان ارتباط «اقدام به فرآیندهای منجر به توسعه اقتصادی». تعالیم دین اسلام» است. در ابتدا توسعه اقتصادی و فرآیند های منجر به آن تعریف می‌گردد و سپس اقدام به آنها از دیدگاه تعالیم اسلام مورد دقت قرار می گیرد.

توسعه اقتصادی چیست؟
از لحاظ لغوی، توسعه را معادل لغت انگلیسی Development گذاشته اند و لفظ «توسعه» در ادبیات عرب بر وزن تفعله (مصدر باب تفعیل است) مانند: تغذیه و تزکیه که معنی فعل متعدی در آن ملحوظ است. ماضی آن وسع و مضاری آن یوسع و مصدر آن توسعه است به معنی «وسعت بخشیدن» از واژه شناسی انگلیسی به دلیل تکرار در مقالات دیگر خودداری میکنیم.
از بحث لغوی که بگذریم باید به معنای اصطلاحی «توسعه اقتصادی» در علم اقتصاد و جامعه شناسی بپردازیم:
در زمان حاضر در کتب تخصصی مربوط به بحث توسعه و توسعه اقتصادی درباره تعریف اصطلاحی «توسعه اقتصادی» توافق چندانی وجود ندارد و یک نکته مشترک این است که: کشورهای آمریکا، اروپای غربی، ژاپن، استرالیا و روسیه توسعه یافته اند. درباره توسعه یافتگی اقتصادی کره جنوبی، سنگاپور و مشابه آنها اجماع مشاهده نمی شود.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 مهر 1392برچسب: اسلام و توسعه اقتصادی, :: 10:59 :: توسط : ع. رضایی پور

مقدمه
مجموعه سنّت ها، نظرات و شیوه هاى تفکر را که رفتار اجتماعى افراد مبتنى بر آن هاست، «ارزش هاى اجتماعى» (Social Values) مى نامند.
از آن جا که رفتار اقتصادى هر کس به عنوان جزئى از اعمال فردى و اجتماعى او، از افکار، اعتقادات و ارزش هاى مورد نظر آن شخص سرچشمه مى گیرد و علل و انگیزه هاى رفتار او از ویژگى هایى که سازنده شخصیّت انسان است و رفتار او را تحت تأثیر قرار مى دهد، نشأت مى گیرد، لذا، «توسعه فرهنگى» یکى از پیش نیازهاى مهم «توسعه اقتصادى» به شمار مى رود. توسعه با مسائل اخلاقى و ارزشى جامعه پیوندى نزدیک دارد و بسیارى از صاحب نظران در زمینه توسعه، برآنند که شکست سیاست هاى توسعه در بیش تر کشورهاى جهان سوم دقیقاً به این دلیل بوده که عوامل غیر اقتصادى؛ یعنى: ارزش ها، انگیزه ها، طرز تفکرات و به طور کلى، ویژگى ها و شرایط روحى آن جوامع مورد توجه قرار نگرفته و براى افزایش تولید ملّى و بالا بردن سطح اشتغال و حل مشکلات صرفاً متغیرهاى اقتصادى مانند پس انداز، سرمایه گذارى و نرخ هاى ارز در نظر گرفته شده است.
گوردن آلپورت، روان شناس معروف امریکا، در زمینه نقش نظام ارزشى در شخصیت و زندگى انسان مى گوید: «مى دانیم که انسان بالغ و سالم تحت سلطه و نفوذ نظام ارزشى خود رشد مى کند و حتى اگر نیل به آرزو، هرگز به طور کامل میسّر نگردد، او انجام آن را آرزو مى کند و مطابق با چنین نظامى، ادراکات خود را بر مى گزیند، به وجدان خویش مراجعه و از بروز رفتار نامناسب جلوگیرى مى کند، رشته عادات ناسازگار را فرو مى نشاند و عادات هماهنگ با تعهد خود به وجود مى آورد.»1
از این رو، ارزش ها و باورهاى فرهنگى حاکم بر جامعه و به طور کلى، جهان بینى و اعتقادات مذهبى افراد نقش تعیین کننده اى در رفتار اقتصادى آنان و روند توسعه و میزان آن دارد.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 مهر 1392برچسب:توسعه اقتصادى, :: 10:55 :: توسط : ع. رضایی پور

توسعه اقتصادی عبارتست از رشد همراه با افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی. در توسعه اقتصادی، رشد کمی تولید حاصل خواهد شد اما در کنار آن، نهادهای اجتماعی نیز متحول خواهند شد، نگرش‌ها تغییر خواهد کرد، توان بهره‌برداری از منابع موجود به صورت مستمر و پویا افزایش یافته، و هر روز نوآوری جدیدی انجام خواهد شد. بعلاوه می‌توان گفت ترکیب تولید و سهم نسبی نهاده‌ها نیز در فرآیند تولید تغییر می‌کند. توسعه امری فراگیر در جامعه است و نمی‌تواند تنها در یک بخش از آن اتفاق بیفتد. توسعه، حد و مرز و سقف مشخصی ندارد بلکه بدلیل وابستگی آن به انسان، پدیده‌ای کیفی است (برخلاف رشد اقتصادی که کاملاً کمی است) که هیچ محدودیتی ندارد.
توسعه اقتصادی دو هدف اصلی دارد: اول، افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه (و ریشه‌کنی فقر)، و دوم، ایجاد اشتغال، که هر دوی این اهداف در راستای عدالت اجتماعی است. نگاه به توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه‌نیافته متفاوت است. در کشورهای توسعه‌یافته، هدف اصلی افزایش رفاه و امکانات مردم است در حالیکه در کشورهای عقب‌مانده، بیشتر ریشه‌کنی فقر و افزایش عدالت اجتماعی مدنظر است.

شاخص‌های توسعه اقتصادی
از جمله شاخص‌های توسعه اقتصادی یا سطح توسعه‌یافتگی می‌توان این موارد را برشمرد:...



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 مهر 1392برچسب:توسعه اقتصادی, :: 10:51 :: توسط : ع. رضایی پور

درباره وبلاگ
بانک مقالات و تحقیقات دانشجویی http://culture.loxblog.com
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگستان و آدرس culture.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 109443
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1